sâmbătă, 8 februarie 2014

Iubesc sau posed?

      
   Barbatul...ca un teren agricol! Il vad, e verde, e roditor, e frumos...il vreau! Lupt sa il am, fac compromisuri, ma maschez, invat tactici noi de agricultor... Intru cu bocanci plini de noroi pe pamantul fertil, analizez recoltele anterioare...sunt bune! Il cumpar la pret mare pentru ca merita. Gata! Este al meu! Il posed! ... Si acum? Ce sa fac cu el? Recoltele anterioare nu-mi folosesc la nimic, imi dau seama ca nu pot cultiva ceea ce vreau eu; dar pamantul e negru, pot cultiva orice pe el... orice... dar nu ceea ce vreau eu, nu am clima necesara. Cultiv ce trebuie, cultiv ce vor altii... sunt mandra ca e al meu. Il posed! Agricultorii il invidiaza, eu nu. Cu siguranta al meu are rodul cel mai bogat, dar nu rodul pe care mi-l doresc, e rodul lui, al pamantului, e tot ceea ce el poate oferi mai bun! Ani de zile aceleasi plante, il sec...a devenit steril! Imi dau seama ca nu merita sa schimb cultura, eu pot, dar alt sistem de irigatii, alte masini agricole... nu merita! Pot avea un pamant si o clima perfecta in alta parte si acolo sa devin si eu mandra de recolta mea! Las in urma un pamant uscat, crapat, plin de ciulini si plante moarte... il dau in arenda cu gandul ca in viitor voi mai alerga, poate desculta, pe el. Plec! Caut! Pe drum o intrebare ma macina... oare eu stiu sa iubesc sau doar sa posed?

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu