joi, 6 martie 2014

Ce sa-ti dau copilul meu?


     Copilul meu, ai venit intr-o lume urata, o lume nesigura si, plin de lumina, stai pe marginea unei prapastii. Tu inca nu stii! Copilul meu, iarta-ma, iarta-ma ca te-am nascut! Iarta-ma ca te-am condamnat! Nu am facut-o din egoism, ci din dragoste de tine! Sa stii, copilul meu frumos, ca iubirea nu este asa cum o stiai tu de acolo. Nu! Pe pamant iubirea inseamna si durere si chin si sacrificiu. Da, te-am sacrificat, copilul meu, din iubire pentru tine! Este o ironie! Stiu! Vei mai intalni aici multe ironii, dar tu sa fii puternic si sa fii bun. Despre bunatate te voi invata pentru ca nu prea o sa ai ocazia sa afli singur, oamenii buni sunt rari, dar daca-i vei intalni, sa-i pretuiesti! Iti voi face cunostinta cu mandria si orgoliul dar tu, copile, sa nu le cauti mai departe! Sa te feresti de lasitate si de minciuna, promit sa te invat dispretul, dar niciodata, auzi, copile, niciodata sa nu ajungi sa te dispretuiesti, nici pe tine si nici pe altii.
     Iti fac bagajul pentru viata, iti pun si carti si muzica si poezie, iti pun si un creion, sa-l folosesti dragul meu copil! Cu el sa inveti sa ridici barierele societatii si doar el sa-ti fie singura arma. Nu vreau sa-ti povestesc de lupte si de razboaie, le vei intalni oricum. Sa stii ca oamenii se lupta si umbla in haite la fel ca lupii, dar, lasa, o sa-ti povestesc cat mai tarziu posibil despre asta! Tu sa ai grija de creion!
     Sa iubesti natura, iti pun paduri si flori in bagaj, sa iubesti animalele si sa arunci vechile carti de povesti, nu mai corespund de multa vreme. Of, copilul meu blond, cum sa te invat onoarea intr-o lume fara onoare, cum sa te invat dreptatea si corectitudinea cand nimeni nu le mai cunoaste? Din putinul lasat de noi, ma rog sa apreciezi valorile si sa iubesti istoria!
     Ce sa-ti dau copilul meu? Iti dau iubire pentru arta, respect pentru stramosi si credinta in Dumnezeu. Iubitul meu copil, tu doar Lui sa te inchini si de vei cadea, sa te stergi de praf si sa zambesti! Nu am mosteniri si nici averi sa-ti las, sa nu suferi pentru asta, vor avea altii si ai sa razi de schimonoseala de pe chipurile lor. Vei afla ca dau bani grei sa cumpere ceea ce eu iti voi lasa in suflet: fericirea si libertatea! Sa nu crezi ca astea se pot masura in bani si cine crede asta, vei vedea singur, ca va schiopata intr-o zi!
     Nu pot sa-ti dau frumusete! Asta singur o vei capata, prin fapte nobile, prin ganduri curate, prin vorbe intelepte. Asta este un secret si putini il cunosc, eu ti-l impartasesc de mic: sufletul si doar el e responsabil de trasaturile chipului tau! Ai mare grija cum ti-l pastrezi!
     Mai am ceva ce-ti dau, mi-e frica sa-ti vorbesc acum, e taina mortii. Vei vedea ca te vei gandi singur la ea, te va speria la inceput, dar mai apoi, o vei astepta ca o eliberare! Ai grija, e un joc periculos si necinstit!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu