joi, 2 august 2012

Exista si prezent?

          Prezentul... este atat de neinteles, ma gandesc ca nu exista de fapt prezent, totul e deja trecut, secunda pe care o traim acum este deja... trecut, nu putem macar intoarce o clipa timpul pentru a corecta ceva din trecut, pentru a retrai cum vrem noi acest prezent unic, pentru a pune intensitate in el! Cand spunem prezent ne alocam cu gratie un interval mult mai mare, jonglam infantil cu timpul crezand, inconstient, ca-l vom pacali... dar, fizic, matematic, nu gasesc semnificatia prezentului. Prezentul pare o operatie, deloc grea, in care adunam trecutul cu... zero! Daca l-am aduna cu o necunoscuta "n", am vorbi deja in viitor, si iar am pierde prezentul! Iar pe "n" nu-l putem defini pe un interval cu paranteze patrate, dar putem trasa, zambind, trist si ironic, limita superioara a acestuia la infinit... Si astfel putinul, ingustul, nostru prezent este doar o reflectare a trecutului cu putin vis, putina speranta de viitor. Mereu am spus si sustin in continuare ca ceea ce suntem in prezent suntem datorita trecutului nostru, el ne-a influentat definitiv si, in unele cazuri, irecuperabil caracterul, gandirea, forma trupului si a sufletului, suntem o amprenta a sa. Prezentul este o oglinda a amprentelor trecutului...da! imi place cum suna!
      Si astfel timpul ne ofera doar doua variante: trecut si viitor, dar daca am negocia secunda la vesnicie... am avea si putin prezent, spun putin, pentru ca nici vesnicia nu stim sa o definim, dar stim ca este putin mai mult decat o secunda! In falsul nostru prezent avem chiar si mici trairi de viitor, desi bizar, de multe ori ne traim viitorul mai mult ca prezentul si, culmea, desi nu-l cunoastem, acesta ne influenteaza inainte sa-l traim! Desi pare imposibil, fericirea sau tristetea falsului prezent, pot fi simtite cauza a unui vis din viitor netrait inca! Si atunci suntem definiti de trecut si franturi de viitor... si astfel... totul devine relativ!

     Viata noastra este un trecut updatat continuu, fiecare clipa se transforma in amintire instantaneu si istoria se scrie fara pauza...
     Trecutul este o ancora pe care o taram prin toate porturile vietii...

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu